6 צעדי החירום לשיקום מערכת החינוך

תכנית החירום של תקווה חדשה להצלת מערכת החינוך תתמקד בצמצום פערים חינוכיים ולימודיים ובמתן תמיכה רגשית וחברתית לתלמידים.

נקודת המוצא שלנו היא שילדים זקוקים ללמידה, חברה ותמיכה רגשית ועלינו לפתור את המצוקות שנוצרו במהלך השנה האחרונה. 

בנוסף ניתן אוטונומיה למנהלים ומענה ארוך טווח לתלמידי התיכונים כדי שיוכלו להשתלב בהשכלה הגבוהה בצורה מיטבית למרות אתגרי הבגרויות. 

הצעדים שנוביל:

1. מבית-ספר לבית-חינוך

ניתן דגש על היבטים רגשיים, ערכיים וחברתיים כתשתית ללמידה מיטבית.
ללא תשתית זו בלתי אפשרי לקיים למידה אפקטיבית, ועבורנו בית ספר הוא קודם כל בית-חינוך.
השינוי יכלול תגבור שעות חינוך והכלה, שילוב היבט רגשי-חברתי בתהליך הלמידה, תקני ייעוץ חינוכי, פעילות חברתית, טיולים, אירועי תרבות, שילוב תנועות וארגוני הנוער ועוד.

2. ניתן למנהלים לנהל

קבלת ההחלטות המיטבית, בנושאים הקשורים לתלמידים ולמורים, מתבצעת על ידי מנהלי בתי הספר. שינוי זה, אליו נדרש משרד החינוך, דורש ויתור על ריכוזיות, מתן אמון, והעברת אחריות וסמכויות. זהו בדיוק השינוי שיש לבצע וזוהי אחת הדרכים המרכזיות בה נוביל מהלכים משמעותיים במערכת החינוך – בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי החינוך. 

אנו נאפשר למנהלים לעשות שימוש בסל השעות לטובת צרכים ייחודים של בתי הספר ונעביר תקציב גמיש לשימוש עבור צרכי התלמידים.

3. צמצום פערי קרוא וכתוב בכיתות א'-ג'

נשלים את הפערים הלימודיים בדגש על קריאה וכתיבה לכיתות א’-ג’ כדי למנוע מצב של עיכוב התפתחותי עתידי.

בנוסף נתגבר לימודי יסוד לכל הגילאים. 

לילדים שיזדקקו לכך ניתן מענה מהיר ואפקטיבי של הוראה מותאמת אישית.

4. לא מוותרים על אף ילד

נבצע שיעורי תגבור לילדים גם בזמנים בהם בתי הספר סגורים, בהתאמה של ההנחיות, בקבוצות של עד 5 ילדים. פרויקט ארצי זה יתבצע באמצעות גיוס סטודנטים לפרויקט פר”ח לאומי.

מערכת החינוך הגדולה לא מצליחה לראות את צרכי התלמיד הפרטי. כך הגענו למצב בו ילדים יושבים בבית במשך חודשים והנזקים מצטברים. אנו נעניק לכל תלמיד יחס אישי, מפגש חברתי ולמידה אפקטיבית דרך המהלך המתבקש של הוראה בקבוצות קטנות.

5. המורים בחזית העשיה

נגייס מורים בשכר ראוי ללמד בחופשת הקיץ ולהשלים פערים לכל תלמידי ישראל, בשיתוף ארגוני המורים.

מורים שיבחרו בכך יוכלו להתגייס למהלך הוראה של חודש עד חודש וחצי בחודשי הקיץ, לקבל תגמול ראוי (בנוסף לשכר ממשרד החינוך שלא ייפגע) ולסייע בהצלת תלמידי ישראל.

6. תלמידי התיכונים בדרך לאקדמיה

נציל את שנת הלימודים האבודה של תלמידי התיכונים: יא’-יב’ של השנה ויב’ של השנה שעברה (תש”ף). תלמידים אלה נפגעו במשבר הקורונה ויקודמו על ידי תכניות גשר מהירות לאקדמיה.
בכוונתנו לאפשר לכל צעיר וצעירה להיכנס ללימודים גבוהים ללא חסמים והוצאות כספיות ניכרות.

תלמידים בעלי בגרות יוכלו להיכנס לשנה א’ ללא פסיכומטרי. הם יעברו לשנה ב’ בממוצע ציונים שייקבע בשיתוף עם המוסדות האקדמיים. כל זאת בתיאום עם נשיאי האוניברסיטאות והמכללות.
תלמידים ללא בגרות יהיו זכאים למכינות הקדם-אקדמיות ללא פסיכומטרי ובסבסוד המדינה.
תנאי הסבסוד במכינות הקדם-אקדמיות יתאפשרו למשך 3 שנים מרגע סיום השירות הצבאי.

דילוג לתוכן