ח״כ זאב אלקין

קרדיט: ראובן קופיצ׳ינסקי

יו״ר סיעת הימין הממלכתי, ח״כ זאב אלקין.
אלקין נולד ב-1971 בחרקוב, אוקראינה, ועלה לארץ בשנת 1990. הוא בעל תואר ראשון במתמטיקה ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. אלקין הוא אחד הפרלמנטרים המוכשרים והמנוסים ביותר בכנסת. הוא ציוני וימני, מאמין במדינת ישראל ובארץ ישראל, ופועל במשך שנים ארוכות לעידוד ההתיישבות, לחיזוק מדינת ישראל כמדינה עצמאית לשיתופי פעולה אזוריים ולמאבק בחרמות על ישראל.

אלקין היה פעיל ציוני כבר בנעוריו באוקראינה. בין היתר, היה סגן ראש השדולה היהודית בעיר והיה מזכ"ל בני עקיבא בברית המועצות. אלקין איש הציונות הדתית ולמד בישיבת ההסדר ״הר עציון״ שבאלון שבות. אלקין שימש כמרצה בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית במקביל לכתיבת דוקטורט על הרב סעדיה גאון, וכן הקים וניהל את מרכז צ׳ייס למדעי היהדות ברוסית באוניברסיטה העברית.
כמו כן שימש במשך שנים כיועץ מנכ״ל מחלקת חינוך של הסוכנות היהודית.

אלקין נבחר לראשונה לכנסת ה17, ב-2006, ומאז שימש במגוון רחב של תפקידים בכנסת ובממשלה: שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת, שר להגנת הסביבה, שר העלייה והקליטה, שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה, שר משאבי המים, סגן שר החוץ, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, יו״ר הקואליציה, יו״ר ועדת הכנסת, יו״ר השדולה לארץ ישראל, יו״ר השדולה לירושלים, יו״ר השדולה להשכלה גבוהה, יו״ר השדולה לקשר עם העם היהודי בתפוצות ויו״ר השדולה למען מפוני גוש קטיף.

בעבודתו בכנסת עשה רבות למען ההתיישבות והמדינה. בין היתר, הביא לתיקונים בחוק ההתנתקות שהגדילו משמעותית את הפיצויים למפונים ואת יכולת השיקום שלהם. הוביל את חקיקת ״חוק החרם״ (חוק נגד חרמות על מדינת ישראל ועל יו״ש), חוק הלאום, חוק משאל עם על רמת הגולן וירושלים, חוק שמאפשר להחזיר לכלא מחבלים ששוחררו בעסקאות מדיניות, חוק המאפשר שלילת אזרחות וגירוש של מחבלים וחוקים רבים בתחומים החברתיים, בעיקר בהקשר של הסיוע לקשישים נזקקים.

כשר הבינוי והשיכון הביא אלקין להכפלת מספר השיווקים והגדלה דרמטית של היקפי הבנייה במדינת ישראל, לתוכנית רחבת היקף של בניית דירות בהנחה משמעותית על חשבון המדינה עבור הזוגות הצעירים, העביר חוק המגן על רוכשי הדירות מהצמדה לא מוצדקת של מכיר הדירה החוסך כסף רב לזוגות הצעירים והעביר החלטות ממשלה על הכפלת האוכלוסייה ברמת הגולן והקצת 15 יישובים חדשים בנגב.

כשר הגנת הסביבה הוביל את פינוי מכל האמוניה ממפרץ חיפה ואת התנעת תהליך ממשלתי לפינוי תעשיה פטרוכימית ממפרץ חיפה, הוביל ויישם תוכנית לאומית לצמצום דרמטי של זיהום האוויר מהתחבורה במדינת ישראל ויחד עם שר האנרגיה הוביל להחלטה על הפסקת השימוש בפחם בתחנות כוח של חברת החשמל.

כשר ירושלים העביר שורה של החלטות ממשלה ארוכות טווח של סיוע לירושלים בהיקף של מיליארדי שקלים.

היום משמש בכנסת כיו״ר סיעת הימין הממלכתי, יו״ר ועדת משנה למשק המים, יו״ר ועדת משנה לדיור לעולים, יו״ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה ויו״ר השדולות לירושלים, להשכלה גבוהה, לבנייה ודיור, לאתרי מורשת, לרמת הגולן ולזכויות העולים.

אלקין נשוי למריה ואב לחמישה, מתגורר בירושלים.